Sphero Activity Mat 1 har en rekke utmerkede aktiviteter som knytter sammen koding på tvers av læreplanen med Sphero SPRK+. Elever i alderen 4-16+ kan bruke matten samtidig som de bruker Draw-, Block- eller Text-prosjektene i Sphero Edu-appen. 2 grupper på 2 elever bør bruke matten samtidig, hver med en SPRK+.
Racerbaneutfordring.
Elevene kan samarbeide om å programmere Sphero SPRK+ rundt banen på utsiden av matten. 2 lag med elever kan konkurrere mot hverandre om å fullføre den vendbare racerbanen. Elever mellom 7 og 16+ kan bruke Block- eller Text-prosjektene til å lage sin egen kode for å drive SPRK+. De må ta hensyn til kurs, vinkler, hastighet, avstand og tid mens de programmerer SPRK+ rundt banen.
Circles Challenge 1.
Elevene skal svare på matematikkspørsmål ved å programmere SPRK+ til å bevege seg til ett av tallene. Læreren kan spørre "5+6" eller "kvadratroten av 81", og elever i alle aldre kan bruke et tegne-, blokk- eller tekstprosjekt til å programmere SPRK+ til riktig tall.
Sirkler - utfordring 2.
Hver fargede sirkel er et hjørne i en 2D-form. Ruten mellom hver sirkel i samme farge er en side av en 2D-form.
Gul = firkant.
Rød = Rektangel.
Blå = Sekskant.
Grønn = skalenisk trekant.
Lilla = rettvinklet trekant.
Elevene kan bruke et Draw-, Blocks- eller Text-prosjekt for å bruke kode til å utforske egenskapene til 2D-formene.
Gates Challenge.
En interaktiv utfordring som utvikler problemløsningsferdigheter, samarbeid mellom elever, datateknisk tenkning og kunnskap om vinkler, form og rom. Utfordringen begynner ved "START HER" og slutter ved "SLUTT HER", og elevene må bruke et Blocks eller Text-prosjekt og følge instruksjonene ved hver port. Elevene vil virkelig glede seg over å utvide sine matematiske kunnskaper samtidig som de utforsker lyd, bevegelse og lys med SPRK+.
Emballasjeinformasjon
- Emballasjestørrelse
- 1 300 x 70 x 70 mm
- Emballasjens vekt
- 2.20 kg