Ubisoft lanserer den nye IP-en For Honor på konsoller og PC på et ukjent tidspunkt, men det Deadliest Warrior-lignende konseptet og nærkampfokuset er nok til å gjøre forventningen smertefull. For Honor er sentrert rundt tre nærkampklasser fra middelalderen: ridderen, samuraien og vikingen, og introduserer dem alle til den samme målbaserte slagmarken. Som forventet vil hver klasse ha sitt eget unike sett med evner, våpen og fordeler som spillerne kan bruke mot hverandre.
Til å begynne med minner spillingen og kampene om musou-sjangeren blandet med MOBA-lignende AI-bølger, men det ser ut til at kampkontroll og finesse har mye høyere prioritet når man duellerer mot en annen spiller. Med "Art of Battle"-kontrollskjemaet kan spillerne bruke R-pinnen til å styre sverdspillet, og velge hvilken side av sverdet de vil slå eller blokkere med.
Apropos andre spillere, For Honor vil utvilsomt ha et flerspillerfokus, ettersom det har blitt kunngjort å være lagbasert (minst én modus vil være 4v4), der spillerne må kjempe om kontrollpunkter på slagmarken. Spillerne vil mest sannsynlig finne seg selv løpende mellom punkter på slagmarken, kutte opp AI underveis i 'musou' -stil, og ha flere dueller på interessepunktene. Fra spillvideoen kan vi se at spillerne på et visst punkt i kampen vil oppleve en form for perma-død.
Språk på omslaget: Engelsk, fransk, italiensk, tysk, spansk