Et tredjepersons roguelite-skrekkeventyr der du spiller som fire karakterer og opplever en historie som går på tvers av generasjoner, og som er knyttet til de hjemsøkende tradisjonene i en gammel landsby på Sardinia i Italia, en region rik på unik folklore... Selve landsbyen er en forseggjort labyrint, og ingen av dem er helt like - du må utforske og løse mysteriene i spillet stort sett uten veiledning.
Dø, og se landsbyen rekonfigurere seg selv til en ny form. Løs gåter og åpne snarveier til nye områder med verktøy og gjenstander du finner underveis, og lås opp hver del av historien med forskjellige karakterer, hver med sin egen kraft og egnet for et annet aspekt av utforskning og etterforskning.
Spillets funksjoner:
Landsbystrukturen endres hver gang alle figurene dine dør
Oppdag karakterenes spesielle evner, bruk verktøy og forbruksvarer for å åpne snarveier
Behold fremdriften i fortellingen og puslespillene på tvers av spilloverganger (roguelite)
Administrer forrådet ditt av fyrstikker for å hjelpe synet ditt og løse gåter
Ikke-lineær progresjon, dynamisk og adaptiv fortelling
Undersøk ritualet som er kjernen i spillet, og bruk det du finner for å stoppe det
Gåter som er dypt integrert i spillverdenen og fortellingen (ikke abstrakte)
Grafikken og animasjonene er inspirert av stop-motion- og rotoscoping-filmteknikker
Språk på omslaget: Engelsk