FRAKTFRITT FRÅN 700 KR

 
Kasse
Søk produkt
  • Din kundevogn er tom akkurat nå. Legg en vare i kundevognen for å sluttføre kjøpet.

Kasse

Kasse

1. Kundeopplysninger

1. Kjøp

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når Teknikproffset har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av Teknikproffsets database uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd Teknikproffsets korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.

Teknikproffset inngår avtale med myndige personer, alternativt umyndige med verge, samt juridisk person. Er du under myndighetsalder, må en foresatt handle for deg. Når du legger en bestilling på produkter eller tjenester gjennom Teknikproffset.no godkjenner du automatisk våre allmenne vilkår. Alle produkter solgt gjennom Teknikproffset.no forblir Teknikproffsets eiendom til de blir betalt. 

Ved bestilling kan avtaler kun inngås på norsk. Avtalen arkiveres hos Teknikproffset og er tilgjengelig via Teknikproffsets Kundeservice.

2. Pris og betaling

2.1 Pris
Priser angis inklusive moms, men som bedrift angis prisene eksklusive moms. Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av omstendigheter som Teknikproffset ikke råder over, f.eks. vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av momssatsen. Vårt sentrallager ligger i Mölnlycke, Sverige, men du betaler selvsagt ingen ekstra tollavgift for dette.

2.2 Tilbakebetaling
Eventuelle tilbakebetalinger skjer i første rekke direkte til det kortet du betalte med. Hvis du ikke betalte med kort betaler vi tilbake til din bankkonto, personkonto eller bankgiro konto. Tilbakebetalingen skjer innen 14 arbeidsdager f.o.m. den dagen vi har mottatt og godkjent din retur.

2.3 Betalingsmåte
Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer:

Bank/Kredittkort - For deg som har VISA eller Mastercard, dog ikke kredittkort som er utstedt av en ikke nordisk bank. Du fyller i kortnummeret og kortets utløpstid. Pengene reserveres fra kontoen når du registrerer din bestilling, og belastes først ved levering. Vi benytter oss av VbV (Verified by Visa). Det er en global sikkerhetsstandard som er utviklet av VISA og Mastercard for betalinger over Internett. Overføringen av pengene skjer med SSL kryptering via DIBS. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kredittkortopplysninger.

Betaling Faktura (Fortus International Finance)
Gyldig fra 11.01.2018

Fortus Finances vilkår gjelder fra og med dato som angitt ovenfor, og erstatter eventuelt tidligere publiserte vilkår. Fortus International Finance AB (SE5567805923) er et sellskap under tilsyn av svenske Finanstilsynet.

Salg skjer mot faktura, 14 dager netto. Fortus Finance forbeholder seg retten til å etter sedvanlig kredittsjekk justere maksbeløpet for kredittgrensen, alternativt nekte en bestilling.

Ved betaling med Faktura kan dine bestilte varer og din faktura kun bli sendt til din folkeregistrerte adresse.

Ved betaling med faktura har du som kunde 14 dagers kreditt på fakturaen, 29kr fakturaavgift for dette valget. Hver søknad om faktura gjennomgår sedvanlig kredittsjekk.

Fakturaen vil bli sendt via e-post til den angitte e-postadressen når bestillingen din sendes

Hvis vi ikke har mottatt din betalning på den siste betalningsdagen sendes purring der purregebyr (for tiden 70 NOK) debiteres og aktuell gjeld overføres til en rentebærende kundekonto hos Fortus Finance. Ved fortsatt uteblitt betaling og ved betaling som er lavere enn laveste innbetaling ifølge regler for kundekontoen (dvs 10%

av restgjelden), debiteres en forsinkelsesavgift (for tiden 70 NOK) for hver purring. Kostnader for eventuelle inkassotiltak debiteres i tråd med gjeldende lov, og påløpt rente/avgift kapitaliseres. Vilkår for kundekonto.

Betaling Konto (Fortus Konto)

Med valg av Fortus Finance Konto får du en samlefaktura med alle dine kjøp lagt sammen én gang per måned. Du ser enkelt periodens samlede innkjøp sammen med dine innbetalinger for full kontroll. Hver søknad om Fortus Finance gjennomgår sedvanlig kredittsjekk.

For å verne din sikkerhet vil både dine bestilte varer og din månedsoversikt bli sendt til din folkeregistrerte adresse. Hvis dette ikke skulle passe dine behov ber vi deg om å kontakte vår kundeservice på telefon +46 10-222 15 00. Vilkår for kundekonto.

Den effektive årlige renten er for tiden 17,59% *.

* Den effektive rente er basert på et representativt eksempel, og er avhengig av en brukt kreditt (gjeld) på 3 000 kr som delbetales via Kundekonto på sex (6) måneder.

• Kapital 6 000 kr
• Rente 265,50 kr (1,77% hver måned)
• Melding gebyr 234 kr


Total å betale 6 499,50 kr.

Se även SECCI (svensk version).

Personupplysninger

Fortus International Finance AB, Mediavägen 4, 438 91 Landvetter (Sverige), orgnr: 556823-3604, er personopplysningsansvarlig for de personopplysninger som innhentes og behandles av Fortus Finance. Vi følger Personopplysningsloven (PUL), SFS 1998:204 som erstattes av det nye EU-regelverket GDPR (Personvernforordning) aktiv fra 25 mai 2018

Fortus Finance har oppdatert vår Integritetspolicy på grunn av GDPR. Vi vil at du skal føle deg trygg når du handler eller legger igjen dine opplysninger hos oss og derfor er det viktig at vi er åpne med hvordan vi behandler og samler inn din personlige informasjon. Se svensk version GDPR

Annet

Faktaopplysninger oppgis med forbehold om trykkfeil. Fortus Finance forbeholder seg retten til endring av informasjon, spesifikasjoner og produkttilbud uten varsel.

Sedvanlig kredittkontroll utføres og Fortus Finance forbeholder seg retten til å nekte ordrer.

Alle bedrageriforsøk politianmeldes og alle IP-adresser registreres.

Salg med Faktura eller Konto kan ikke foregå til umyndig eller bestiller under 18 år.
Fortus Finance har rett til å overlate og/eller pantsette kundekrav til annen kredittgiver.

Hvis du ikke har mottatt fakturaen din innen 48 timer etter mottak av leveringsbekreftelsen, kan du gå til Mine sider på fortusfinance.com, hvor du kan laste ned fakturaen i PDF-format.

Du er ansvarlig for at kontaktinformasjonen din er korrekt slik at fakturaen din kan distribueres. Hvis du har oppgitt feil e-postadresse eller du ikke har mottatt fakturaen av en eller annen grunn, er det ditt ansvar å kontakte oss. Gebyrer på grunn av manglende betaling vil ikke bli erstattet.

3. Levering

3.1 Leveringstid
Raskeste leveringstid er 1-3 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling.
*Unntak er til øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta ytterligere opp til 2 dager innen leveransen kommer fram.

Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, prøver vi så raskt som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandør så kan leveringstiden være noe lengre. Informasjon om leveringstid finnes mer detaljert under rubrikken ”Lagerstatus” på våre Internett-sider. Meldinger om evt. avvikelser fra den normale leveringstiden eller informasjonen på Internett får du i samband med ordrebekreftelsen. Du har da naturligvis rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling.

Om du ønsker å endre til en annen leveringsadresse etter at varen er sendt fra oss, koster dette kr 200,- 

Ved lansering av nye produkter: Vi vil gjøre vårt ytterste for at produktet skal nå frem til deg på lanseringsdato, men vi kan ikke garantere at produktet er deg i hende til lansering.

For uavhentete pakker med en verdi på under 500,-  vil du få en faktura på 195 NOK. For uavhentete pakker med en verdi på over 500,-  vil du få en faktura på 395,-. Dette er for å dekke eventuelle kostnader. Tenk derfor på at du alltid henter ut dine bestillinger innen 14 dager fra varen kommer på postkontoret. 

3.2 Leveringsmåte
Fraktkostnad vil variere avhengig av leveringsmåte og størrelse. 

Levering i postkassen 
Pakken leveres til deg i postkassen eller på dørmatten på morgenen, du mottar en SMS etter levering. 

Hentes hos utleveringssted 
Bestillinger som veier inntil 35 kg kan bestilles etter leveringsalternativet " Hentes hos utleveringssted ". Det innebærer at leveransen ankommer ditt  nærmeste Bring utleveringssted, du mottar en hentemelding via SMS.

3.3 Leveranseforsinkelse
Om det oppstår forsinkelse med leveransen får du beskjed via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelse. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.

3.4 Erstatningsvare
Om noen av artiklene du har bestilt ikke finnes på lager, sender vi i noen tilfeller en likeverdig erstatningsvare. Du har da full returrett, og får pengene tilbake for både vare og frakt om du ikke er fornøyd. Ved retur kontakter du Teknikproffsets Kundeservice på kundservice@teknikproffset.se tilsendt en returfraktseddel.

3.5 Transportrisikoen
Vi står for transportrisikoen, d.v.s. risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Teknikproffset besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert kommer vi på Teknikproffset til å kostnadsfritt ordne feilen.

3.6 Transportskader/Feilekspedering
Det er viktig at du utfører en korrekt feilanmeldelse.

Synlige feil: Anmerket på utleveringsbilag når du mottar varen, hvis du mottar varen hjemme hos deg. Skaden skal meldes til Teknikproffsets kundeservice umiddelbart. Ta alltid bilder av emballasje og produkt som du sender til oss via E-post. Hvis du hentet varen på utleveringssted, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

Skjulte feil: Dette må meldes innen 3 dager til Teknikproffsets Kundeservice. Meld også fra på utleveringsstedet (gjelder Pakke på døren og Servicepakke), fyll ut en skademelding og lever inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss, med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen. Produkter du har fått som Pall på døren melder du kun inn til oss med bilder av produktet og emballasjen, innen 3 dager fra mottak. Et produkt som vi konstaterer at har blitt feilekspedert eller skadet, bytter vi om du ønsker det, eller betaler tilbake pengene samt fraktkostnaden. Har du bestilt flere varer enn den returnerte, betaler vi ikke hele fraktkostnaden. Når Teknikproffset sender en pakke til deg står Teknikproffset for risikoen. Ved retur til Teknikproffset står du for risikoen, enten det gjelder retur på åpent kjøp, service, garantisaker eller reklamasjon. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid indre emballasje.

3.7 Del ordre
Om noen av artiklene du har bestilt har en vesentlig lengre leveringstid enn øvrige artikler, kan vi i visse tilfeller dele opp bestillingen. Som kunde behøver du aldri å betale mer enn den opprinnelige avtalte fraktkostnaden.

3.8 Ordrer som ikke hentes
For uavhentete pakker med en verdi på under 500,-  vil du få en faktura på 195 NOK. For uavhentete pakker med en verdi på over 500,-  vil du få en faktura på 395,-. Dette er for å dekke eventuelle kostnader. Tenk derfor på at du alltid henter ut dine bestillinger innen 14 dager fra varen kommer på postkontoret. 

4. Garanti

4.1 Garantiens lengde
Vi gir deg 1 års garanti på de fleste produktene i vårt sortiment. I de tilfellene der leverandøren gir en bedre garanti, får du selvfølgelig den utvidete garantitiden.
Forbruksvarer og tilbehør som f.eks. projektorlamper, batteri og ladere følger leverandørens garanti, som kan være kortere enn et år.

4.2 Garantiens omfang
Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som fremkommer under garantiperioden. Når det gjelder f. eks. håndteringsfeil eller feilinnstilte produkter faktureres du for undersøkelseskostnadene av våre serviceverksteder. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, f.eks. ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra Teknikproffset.

4.3 Undersøkelse
Før en garantireparasjon eller garantiutbytte kan godkjennes trenger ett av våre serviceverksteder å undersøke ditt produkt. Vi har valgt ut våre samarbeidspartnere med omtanke og tilbyr riksdekkende service for å gi deg som kunde førsteklasses garantibetingelser. Hvis det etter undersøkelse konstateres at det dreier seg om en selvforskyldt feil (inkludert feilinnstilt vare, feil oppstått p.g.a. uaktsomhet etc) har Teknikproffset eller serviceverkstedet rett til å fakturere kostnad for undersøkelse.

5. Angrerett

5.1 Allment
I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Ytterligere informasjon om Angrerettsloven finner du i våre kjøpsbetingelser. Angrefristskjema og informasjon om angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling.

Hvordan får jeg bruke produktet?

For å kunne angre ditt kjøp kan du bruke produktet i inntil 14 dager før det må returneres. Ved eventuelt verditap som oppstår ved bruk av produktet ut over avdekking av varens art, egenskaper og funksjon må du som kunde dekke. Dersom du ønsker å returnere produkt må dette meldes til Teknikproffset senest 14 dager etter at du har mottatt produktet.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet. Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk helst original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ankom med. Et tips er derfor å ta vare på all original emballasje samt kartonger til du er sikker på om du ønsker å beholde varen. Varen skal returneres i komplett stand, det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen.

Hvis produktet har blitt håndtert i større grad enn nødvendig, trekker vi avskrivninger på et produkt.

Teknikproffset forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Teknikproffset tar ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.

Slik returnerer du en vare

For å dra nytte av tilbaketrekningsretten, gjelder du Retur på service og assistanse innen 14 dager for tilbakekalling. Du vil motta en returbillett. Pakken vil sende deg til en representant for Bring.

Du betaler deg et gebyr (99 kr inkl. Mva) ved utøvelse av rettsfrist. Dette trekkes fra beløpet når retur er mottatt.

For å unngå problemer når du vil bruke tilbakekallingsretten, vennligst kontakt kundeservice før du returnerer varer hvis du er usikker.

Kjøperen har ansvaret for risikoen til pakken til den er levert hos selger. Vi anbefaler å sende returen som en sporbar pakke eller som rekommandert post. For at vi lettere skal kunne finne din retur er det bra om du melder inn med et sporingsnummer. Husk å ta godt vare på kvitteringen.

Om du som kunde benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra Teknikproffset til deg som kunde tilbakebetales.

5.2 Unntak
Angreretten gjelder ikke dersom:
Du har kjøpt intime produkter, som hårfjerning/hårklippingspordukter, tannbørster, produkter som brukes direkte på kroppen under trening(pulsbelte, treningsarmbånd, treningsklokke etc), fotbad, massasjeprodukter etc.
Programvare har brutt forsegling og nedlastet programvare som er levert til sluttbruker.
Som bedriftskunde har du ikke åpent kjøp.

6. Reklamasjon
For å returnere et ødelagt produkt, søk om RMA på Service & Hjelp, der du vil motta et gratis returbrev og returnere produktet til feilsøking. Noen produkter returnerer ikke, men erstattes i stedet, dette oppgis når du søker om RMA.

Teknikproffset.se erstatter ikke fraktkostnader som oppstår ved bruk av en annen fraktmetode enn ovenfor.

Hvis vi dømmer at et produkt ikke er utsatt for feil som dekkes av fabrikkgarantien, returneres produktet mot fraktkostnad for retur og retur frakt på 138 kr inkl. Mva.

Før kunden kan bli belastet ekstra reparasjons- eller feilsøkingskostnader, blir kunden bedt om det.

Klager på varer må sendes innen rimelig tid fra det tidspunktet du som kunde oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Retten til å kreve et varsel vil under alle omstendigheter opphøre etter 3 år.

For å unngå unødvendige klager, er det en god ide å først kontakte merkevareleverandøren av produktet for støtte / hjelp.

Ved å annonsere et produkt til oss, godtar du våre vilkår for reklamasjon og garantier.

7. Miljøansvar
Teknikproffset tar produsentansvar i henhold til forskriften fra 16. mars 1998 om kasserte elektriske og elektroniske produkter (EE forskriften) gjennom vårt samarbeid med El-Retur. Dette betyr at du kostnadsfritt kan levere inn ditt kasserte produkt for miljømessig resirkulering hos din kommunes innsamlingsplass.

8. Registreringsplikt hos NRKs Lisensavdelning
Ved salg av tv-apparater og videospillere har vi registreringsplikt hos NRKs Lisensavdeling. Dette innebærer at vi innen 30 dager må oppgi den informasjonen som er nødvendig for å kunne registrere fjernsynsmottakere som er kringkastingsavgiftspliktige (det som vanligvis kalles TV-lisens). Informasjonen vi sender er kjøperens navn, adresse og telefonnummer. Om vi ikke overholder vår registreringsplikt blir vi bøtelagt.

Registreringsplikten følger ”Loven om Kringkasting”.

9. Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger
Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via telefon og e-post for å kunne gi deg den servicen du forventer av oss.

Teknikproffset Nordic AB deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part. Om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev kan vi sende informasjon og produkttips til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundeservice. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte vår oss.

Cookies - En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, f. eks www.teknikproffset.no til din datamaskin, og lagres enten i maskinens minne (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Vi benytter oss av begge disse cookie typene. Tekstbaserte cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt din handlevogn når du surfer på våre sider. De sistnevnte slettes fra minnet så fort du lukker nettleseren din. Om nettleseren din er innstilt på å ikke akseptere cookies, har du ikke mulighet til å bestille varer via internett. Du kan enkelt endre denne innstillingen i nettleseren.

NB! Vi bruker aldri cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

10. Øvrig
Klager eller ros vedrørende Teknikproffsets tjenester eller produkter kan meddeles Teknikproffsets kundeservice på e-post kundservice@teknikproffset.se. Om du fortsatt ikke er fornøyd kan du kontakte ditt lokale forbrukerombud. Teknikproffset følger alltid anbefalingene fra forbrukerrådet.

11. Kontakt

Teknikproffset Nordic AB
Analysvägen 7A
435 33 Mölnlycke
Sverige 

Ved spørsmål kontaktes Teknikproffsets kundeservice på e-post kundservice@teknikproffset.se